• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp/förslag på lån?

N

Needhelp

Gäst
Poäng: 0
Nu är det så att en släkting lånade mig 30000 via ikanobanken för ca ett halvår sedan. Nu idag, hade vi tänkt att han skulle låna mig 100000 och samtidigt betala av det på 30000. Han har en "bra" årsinkomst ifall på över 200000 och inga betalningsanmerkningar. Vi provade söka på några sidor men det blev avslag (han har själv många lån på olika ställen o sa att någon gång måste det ta slut) kanske för många UC? Vi provade blustep de kunde tänka sig att låna men då var kravet att han skulle lägga in hela bostadslånet vilket han inte ville, och det förstår jag. Det här lånet är en tillfällig lösning då jag själv kommer ta lån när årsinkomsten uppdaterats för 2012 och betala tillbaka honom. Någon som vet någon bra sida/bank som är bra och lätta att låna på? Jätte tacksam för alla svar

Tack, tack tack

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Om han har en inkomst på 200000 så räkna inte med att han kan låna mer än ca 120000 ( 60 % av årsinkomst) totalt som blanco och krediter, han får räkna med de lån han redan har som du skriver. Antar att han nu också drog på sig flera UC förfrågningar på en gång och då kan det bli knepigt närmaste månaden eller två.

Har du fast jobb? Kan du redovisa din lön? Kanske Ni kan låna ihop.
 
N

Needhelp

Gäst
Poäng: 0
Jag har haft fast anställning men blev uppsagd innan jul. Just nu är det a-kassa o inte så mycket pengar därför han ska låna mig pengar. Verkar tydligen bara vara bluestep o liknande som går med på att låna.
 
N

Needhelp

Gäst
Poäng: 0
Han har bostadsrätt värd ca 1.5 miljoner vid försäljning. Dock vill han inte blanda in lånet han har på huset med andra lån. Finns det inga andra alternativ till att kunna låna? kan man fråga icano om nytt lån och betala av det befintliga?
 
N

Needhelp

Gäst
Poäng: 0
Vad tror ni om chanserna att han ska kunna låna hos Forex?

"För att du ska kunna söka ett lån hos FOREX Bank behöver du uppfylla nedanstående grundkrav. Du ska:

Vara folkbokförd och betala skatt i Sverige
Inte ha någon betalningsanmärkning eller ha skuldsaldo hos kronofogden
Vara minst 18 år
Ha en fast månadsinkomst på minst SEK 15.000 i månaden
Är ni två sökande på lånet ska ni vara folkbokförda på samma adress"

Är det verkligen stenhårda med att man bara kan låna 60 % av sin årsinkomst totalt med alla lån? kanske enklare om man ringer och sköter allt över telefon?

MvH
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
867
Istället för att dra på dej/er en massa UC-förfrågningar så gör en ansökan via Lendo så har ni möjlighet att få svar fr flera banker men bara en UC.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
867
Lendo har flera banker kopplade till sej, bla collector, ikano, Ge moneybank, Marginalen bank, Svea Ekonomi mfl.
Om ni fortsätter söka bank för bank som ni gör nu, ännu fler UC:n får ni o ännu svårare få lån. Gör en ansökan till Lendo ist. Få en UC men flera banker som kommer att kolla er ansökan.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
kan nog säga att ni kommer få avslag.ni båda har mycket lån ff du har inget fasst jobb.din vän har själv lån plus att de kommer räkna på dennes utgifter och leverne.
jag tror detta kommer inte gå.om ni inte har säkerhet för lånet.men som de andra säger använd er av lendo.får ni nej där ja då är det nej.för de har måånga banker.istället för att dra på flera uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp